مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه

روش هاي پاك كردن آدامس از روي فرش


يكي‌از گونه هاي لكه كه ممكن ميباشد بر تاثير سهل وآسان انگاري و تصادف بر روي فرش يا اين كه موكت توليد خواهد شد، لكه آدامس ميباشد. آدامس چسبيده به فرش، به راحتي از فرش مستقل نميشود و تميز كردن آدامس از روي فرش مستلزم به فعاليت بردن طرز هاي خاصي ميباشد. قاليشويي در مشهد نحوه هاي متنوع بخش اعظمي براي تميز كردن آدامس از روي فرش وجود داراست كه درپي به يك سري آيتم آن اشاره خوا‌هيم كرد.
 
نكته: اين نكته را بدانيد، كه‌اين قبيل از لكه ها را پيش از اينكه به قاليشويي بسپاريد، مطلقا از فرايند ذيل به محض بروز لكه استعمال نماييد و براي از في مابين بردم بدون نقص لكه به قاليشويي تماس حاصل نماييد.
 
موعظه كارشناسان قاليشويي براي تميز كردن آدامس از فرشكارشناسان قاليشويي، براي تميز كردن لكه آدامس از فرش قبل از ارسال آنها به قاليشويي مواقعي را سفارش كرده اند كه دراين جا به يك سري آيتم از آنها اشاره مي‌كنيم:
به كارگيري از يخ يا اين كه يخ زده كردن آدامسآدامس معمولا به طور فن اي به فرش مي چسبد كه مستقل كردن آن از فرش به سادگي قابليت پذير وجود ندارد براي اينكه آدامس را از شرايط فن اي بيرون فرماييد خوب ميباشد آن را فريز فرماييد. براي اين خواسته چند قطعه يخ را در باطن كيسه پلاستيكي قرار داده و آن را روي لكه آدامس قراردهيد.
اندكي شكيبايي نمائيد تا آدامس يخ بزند و وضعيت محكم به خويش بگيرد.
اكنون وقت آن ميباشد كه آدامس را با يك وسيله نوك تيز مانند كارد از روي فرش يا اين كه موكت (شستشوي موكت) غيروابسته نمائيد. چنانچه هنوز آدامس كم آب و محكم نشده، بايستي مقطع بيشتري يخ را روي آن نگه داريد. بعداز غير وابسته كردن آدامس از روي فرش محل لكه را با يك محلول تميز كننده يا اين كه سركه تميز و در پايان آبكشي و كم آب فرماييد.


استعمال آبليمو يا اين كه سركهسركه هم حلال قابل قبولي براي نظافت كردن لكه آدامس از روي فرش يا اين كه موكت ميباشد. مي‌توانيد از سركه به مكان يخ براي محكم كردن آدامس استعمال كنيد.
كمي سركه كه عالي ميباشد پيش از به كار گيري يه خرده گرم گرديده باشد را بر روي لكه آدامس بريزيد.
آن‌گاه با نوك يك كارد آدامس را از محل مستقل فرمائيد در انتها محل لكه را آبكشي فرمائيد تا بوي سركه روي فرشتان باقي نماند. همين فعاليت را ميتوانيد با نصف يك ليموي ترش نيز جاري ساختن دهيد.
به كارگيري از روغناز روغن نيز براي نادر كردن ضخامت آدامس ميتوانيد به كار گيري نمائيد. نكته قابل توجه در استعمال از روغن اعتقاد از عدم جراحت زدن آن به فرش شما است كه براي اين فعاليت عالي ميباشد پيش از استعمال از آن يك تيكه از فرش را با روغن آزمايش كنيد، در صورتيكه روغن به بافت فرش آسيبي نزد مي‌توانيد از روغن به كارگيري فرمائيد. آغاز يك دست منزه را به روغن آغشته فرمائيد توصيه مي شود از روغن اكاليپتوس يا اين كه زيتون و يا اين كه از كره روغن زميني در لكه برداري از فرش استعمال نمائيد.
بعد از آن دستمال آغشته به روغن را بر روي لكه آدامس روي فرش بماليد. آن گاه با به كارگيري از يك جسم تيز مانند كارد آدامس را از روي فرش غير وابسته كنيد. در پايان نيز محل لكه را بهتر آبكشي كنيد تا ذرات مانده تماما تميز شوند.


استعمال از حلال ها مطلوببراي نظافت كردن لكه آدامس از روي فرش يا اين كه موكت مانند تميز كردن لكه اسباب آرايش و پيرايش از فرش مي‌توانيد از حلال هاي جان دار در بازار نيز استعمال فرمائيد.
به صورت كلي حلال اساسي آدامس، تترا كلريد كربن است.
حلال ها لكه ها را سريع خيس تميز مي كنند. حلال را بر روي آدامس اسپري كنيد.
ولي اينجا نيز مانند به كارگيري از روغن بايستي آغاز از عدم زخم حلال به بافت فرش مطمئن شويم.
بعد از اسپري كردن حلال بر روي آدامس پنج يا اين كه ده دقيقه شكيبايي نماييد تا محلول به ساختار آدامس نفوذ كند.
آنگاه با استعمال از كارد، آدامس را از روي فرش برداشته و در غايت محل لكه را شستشو و آبكشي كنيد.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۰۷ توسط:حامد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :