مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه

چه فرش‌هايي در معرض آلودگي بيشتري هستند

از آنجايي كه روي فرش‌هاي خانه احتمال ريختن هرگونه مواد غذايي و مايعات بسيار بالا ميباشد در حالتي كه با گاز پاك نگردند مي‌توانند سبب به رويش و نشر آلودگي‌ها شوند‌‌‌‌‌. قاليشويي در مشهد بوي نامطبوع ناشي از نصيب‌هاي لك گرديده فرش نشان اي از آلودگي هاي مخفي فرش ميباشد و در واقع فرشي كه در يك زمانبندي معين شستشو و نظافت نشود در معرض آلودگي جاي دارد.
گونه هاي فرش ها بايستي هر ۱۲ تا ۱۸ ماه با اعتنا به نوع كاربرد آن به طور ماهر منزه گردند.
چطور از آلودگي هاي فرش ها دوري كنيم؟اين آلودگي ها بر روي شايسته ترين فرش ماشيني هم مي‌تواند اثر بگذارد. اقدامات احتياطي جهت تقابل با آلودگي هاي فرش:۱. جارو كردن فرشبوسيله جاروبرقي زدن به طور درست و  عصر‌اي گرد و غبار و خاك داخل عمق فرش را بيرون فرمائيد با اين شغل مواد غذايي و دانه هاي ريزي مانند برنج را كه جذب كننده آلودگي حشرات نيز مي باشند از فرش بدور كرده‌ايد.
۲‌‌‌. برطرف كردن رطوبت فرشفرش هاي مرطوب بستر قابل قبولي براي تخم گذاري حشرات و نشر ميكروب ها هستند فرش مرطوبي كه در تاثير ريختن مايعات تر گرديده‌است را مي‌بايست در معرض هواي آزاد قرار دهيد.۳‌‌. اجتناب از ذخيره كردن وقت گير بازه فرشهادر صورتي‌كه فرشي داريد كه به دوران وقت گير در انبار نگه داشته ايد هر از گاهي آن را پهن نماييد و جارو بزنيد و از نفتالين جهت نابود كردن حشره هاي آن به كار گيري نماييد؛ چون دور و بر بدون نور و مرطوبي مانند انباري موقعيت را جهت پرورش گونه هاي باكتري ها و حشرات فراهم مي نمايد.۴. از خط مش رفتن با كفش روي فرش دوري كنيدطبق پژوهش ها رسوبات نتايج از كفش ها دارنده ترازو بالايي از باكتريهاي بيماري زا هستند و حتي از بدنه سرويس بهداشتي نيز آلوده خيس ميباشد.۵‌. شستشوي منظم فرششستن منظم فرشها شايسته ترين چاره جهت محافظت و محافظت از فرش ميباشد.در قاليشويي با منفعت‌گيري از شوينده هاي حرفه اي و دستگاه‌هاي منحصر گونه هاي فرش و استعمال اشخاص كارشناس يار و همدم با امروزي ترين ابزار آلات روز جهان مبادرت به ماهرانه ترين سرويس ها در حوزه شستشوي فرش و زدودن آلودگي ها مي نمايند.
 


 گونه هاي آلودگي فرشباكتريE.CoLiاين باكتري از روش مدفوع حيوان‌ها خانگي دربين تار و پود فرش مكان ميگيرد و سبب به بيماري هايي مانند اسهال و بيماري‌هاي تنفسي ميگردد از اين رو اشخاصي كه در منزل از حيوان‌ها خانگي حفظ مي نمايند بايستي نسبت به پاك نگه داشتن آراسته فرش آلرژي بيشتري علامت دهند.
باكتري استافيلوكوك اورئوستوسعه و گسترش اين باكتري از روش تماس بدون واسطه فيزيكي با اشخاص كثيف است و يا اين كه اشخاصي كه اشياء كثيف شان و حتي پوست خويش را به فرش جابجايي مي دهند.
باكتري سالمونلااين باكتري از روش حيوان ها اهلي و يا اين كه وحشي و پرنده ها ظواهر مي شود و سبب بيماري هايي زيرا اسهال و مسموميت هاي غذايي مي شوند اين باكتري به‌سرعت از منش پوست و يا اين كه بقيه وسايل منزل منتشر مي شود.
اشكال حشراتي كه درتار و پود فرش معاش مي نمايند ماهي نقره فام: اين حشره نقره‌اي رنگ بسيار خرد از ابريشم، كتان و گرد و خاك مو جود در فرش تغذيه مي‌نمايد. ترك شدن در فرش از علائم وجود اين حشره ميباشد. ساس: اين حشره در كناره هاي فرش و يا اين كه لابه لاي تار و پود فرش تخم ريزي و معاش مي نمايد و در شرايطي كه به موقع نابود نگردد خسارت متعددي را به فرش ميرساند.‌ پروانه فرش: اين حشره هاي بسيار ريز قابل رويت نيستند و در پهنا ۵ روز از تخم در مي‌آيند و از الياف فرش آغاز به تغذيه مي‌نمايند. بيد: اين حشره بسيار خطرناك حاذق به نابود كردن ۴۲ كيلوگرم بعداز چهل نسل ميباشد و سبب ساز به بيدزدگي فرش مي شود. فرش هايي كه براي دوران مجال زمان بر انبار گرديده اند براي پرورش بيد داوطلب به اكانت ميايند و همچنان بخشي از فرش كه دارنده تراكم معدود در رفت و آمد ميباشد مستعد پرورش اين حشره هست.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۶:۲۲ توسط:حامد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :