مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه

روش هاي پاك كردن آدامس از روي فرش


يكي‌از گونه هاي لكه كه ممكن ميباشد بر تاثير سهل وآسان انگاري و تصادف بر روي فرش يا اين كه موكت توليد خواهد شد، لكه آدامس ميباشد. آدامس چسبيده به فرش، به راحتي از فرش مستقل نميشود و تميز كردن آدامس از روي فرش مستلزم به فعاليت بردن طرز هاي خاصي ميباشد. قاليشويي در مشهد نحوه هاي متنوع بخش اعظمي براي تميز كردن آدامس از روي فرش وجود داراست كه درپي به يك سري آيتم آن اشاره خوا‌هيم كرد.
 
نكته: اين نكته را بدانيد، كه‌اين قبيل از لكه ها را پيش از اينكه به قاليشويي بسپاريد، مطلقا از فرايند ذيل به محض بروز لكه استعمال نماييد و براي از في مابين بردم بدون نقص لكه به قاليشويي تماس حاصل نماييد.
 
موعظه كارشناسان قاليشويي براي تميز كردن آدامس از فرشكارشناسان قاليشويي، براي تميز كردن لكه آدامس از فرش قبل از ارسال آنها به قاليشويي مواقعي را سفارش كرده اند كه دراين جا به يك سري آيتم از آنها اشاره مي‌كنيم:
به كارگيري از يخ يا اين كه يخ زده كردن آدامسآدامس معمولا به طور فن اي به فرش مي چسبد كه مستقل كردن آن از فرش به سادگي قابليت پذير وجود ندارد براي اينكه آدامس را از شرايط فن اي بيرون فرماييد خوب ميباشد آن را فريز فرماييد. براي اين خواسته چند قطعه يخ را در باطن كيسه پلاستيكي قرار داده و آن را روي لكه آدامس قراردهيد.
اندكي شكيبايي نمائيد تا آدامس يخ بزند و وضعيت محكم به خويش بگيرد.
اكنون وقت آن ميباشد كه آدامس را با يك وسيله نوك تيز مانند كارد از روي فرش يا اين كه موكت (شستشوي موكت) غيروابسته نمائيد. چنانچه هنوز آدامس كم آب و محكم نشده، بايستي مقطع بيشتري يخ را روي آن نگه داريد. بعداز غير وابسته كردن آدامس از روي فرش محل لكه را با يك محلول تميز كننده يا اين كه سركه تميز و در پايان آبكشي و كم آب فرماييد.


استعمال آبليمو يا اين كه سركهسركه هم حلال قابل قبولي براي نظافت كردن لكه آدامس از روي فرش يا اين كه موكت ميباشد. مي‌توانيد از سركه به مكان يخ براي محكم كردن آدامس استعمال كنيد.
كمي سركه كه عالي ميباشد پيش از به كار گيري يه خرده گرم گرديده باشد را بر روي لكه آدامس بريزيد.
آن‌گاه با نوك يك كارد آدامس را از محل مستقل فرمائيد در انتها محل لكه را آبكشي فرمائيد تا بوي سركه روي فرشتان باقي نماند. همين فعاليت را ميتوانيد با نصف يك ليموي ترش نيز جاري ساختن دهيد.
به كارگيري از روغناز روغن نيز براي نادر كردن ضخامت آدامس ميتوانيد به كار گيري نمائيد. نكته قابل توجه در استعمال از روغن اعتقاد از عدم جراحت زدن آن به فرش شما است كه براي اين فعاليت عالي ميباشد پيش از استعمال از آن يك تيكه از فرش را با روغن آزمايش كنيد، در صورتيكه روغن به بافت فرش آسيبي نزد مي‌توانيد از روغن به كارگيري فرمائيد. آغاز يك دست منزه را به روغن آغشته فرمائيد توصيه مي شود از روغن اكاليپتوس يا اين كه زيتون و يا اين كه از كره روغن زميني در لكه برداري از فرش استعمال نمائيد.
بعد از آن دستمال آغشته به روغن را بر روي لكه آدامس روي فرش بماليد. آن گاه با به كارگيري از يك جسم تيز مانند كارد آدامس را از روي فرش غير وابسته كنيد. در پايان نيز محل لكه را بهتر آبكشي كنيد تا ذرات مانده تماما تميز شوند.


استعمال از حلال ها مطلوببراي نظافت كردن لكه آدامس از روي فرش يا اين كه موكت مانند تميز كردن لكه اسباب آرايش و پيرايش از فرش مي‌توانيد از حلال هاي جان دار در بازار نيز استعمال فرمائيد.
به صورت كلي حلال اساسي آدامس، تترا كلريد كربن است.
حلال ها لكه ها را سريع خيس تميز مي كنند. حلال را بر روي آدامس اسپري كنيد.
ولي اينجا نيز مانند به كارگيري از روغن بايستي آغاز از عدم زخم حلال به بافت فرش مطمئن شويم.
بعد از اسپري كردن حلال بر روي آدامس پنج يا اين كه ده دقيقه شكيبايي نماييد تا محلول به ساختار آدامس نفوذ كند.
آنگاه با استعمال از كارد، آدامس را از روي فرش برداشته و در غايت محل لكه را شستشو و آبكشي كنيد.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۰۷ توسط:حامد موضوع:

نحوه صحيح تا كردن و لول كردن فرش ها در قاليشويي

فرش ها به عنوان مثال كالاهايي مهم و گرانبها هر منزلي مي‌باشند.
در قاليشويي ها مسلما به كارمندان طريق درست تا كردن قالي ها يادگرفتن داده مي شود.
يكي مسائلي كه در زمينه‌ي اشكال فرش ها همواره بين ميباشد روش انتقال و روش درست تا كردن فرش ها مي باشدكه به كارگر قاليشويي مطلقا فراگيري داده مي شود كه فرش ها را صحيح و اصولي گردآوري نمايند. قاليشويي در مشهد به خصوص در صورتي‌كه بعد ها فرش گرانقدر باشد.
درصورتي كه قصد مهاجرت ، انتقال يا اين كه قرار دادن فرش در چمدان خويش را داريد ميتوانيد فرش هاي خويش را تا كرده و آن را جابجا نماييد.حتما يك فرش دوازده متري بعداز تا شدن تا يك سوم خرد گرديده و شما ميتوانيد به راحتي ان را در خودرو، چمدان يا اين كه اسانسور ها جهت حمل قرار دهيد.
به دنبال به روش درست تا كردن فرش مي‌پردازيم:
جهت تا كردن فرش، آغاز فرش را پشت و رو روي زمين پهن فرماييد،
آنگاه از يك راز فرش، فرش را بصورت طولي تا يك سوم تا بزنيد،
آن گاه كناره‌ي ديگر را نيز جوري تا نماييد تا يك سوم پاييني فرش بر نصيب تا خورده قرار گيرد.
و فرش به مستطيلي بلند و باريك تبديل گردد.
وقتي كه فرش بصورت مستطيل باريك درامد خواب فرش را پيدا كرده.
و فرش را از عرض در مغاير جهت خواب آن به اندازه يك سوم تا بزنيد.
پشت بخش تا خورده بر زانو بنشينيد و يك سوم تا خورده را در دو مرحله تا بزنيد و اين شغل را ادامه دهيد تا فرش به مستطيلي خرد و وسعت دار تبديل گردد. در اخر نيز با نخ، فرش را ببنديد تا هنگام حمل و نقل گشوده نشود.
نكته : اشكار ميباشد از انجا كه فرش دستباف از نازكي و ارزش بالاتري نسبت به فرش دستباف شامل است نياز به توجه و شكيبايي فراوان در هنگام تا كردن داراست.
چرا فرش ها خوب ميباشد لول شوند ؟گاهي به انگيزه كمبود گوشه و كنار يا اين كه خريد فرش تازه، جايي براي پهن كردن فرش ديرين خويش نداريم.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۹:۴۹ توسط:حامد موضوع:

شناسايي لكه ها قبل از لكه برداري از فرش

همانگونه كه در مقاله‌ها قبلي ذكر شد مرحل شستشوي فرش در قاليشويي ها دربرگيرندهخاك گيريثبت رنگ فرشلكه برداري از فرششستشو، آبكشيكم آب كردنبسته بندييكي اين فرآيند لكه برداري ميباشد. قاليشويي در مشهد در واقعيت بايستي پيش از شستشوي فرش، لكه هاي فرش از در ميان بيروند چون هر لكه بسته به نوع آن طرز تميز كردن منحصر خويش را دارااست. قاليشويي در مشهد شستشوي فرش سواي تميز كردن لكه ممكن ميباشد سبب ساز ثبت لكه بر روي آن فرش شود.اولي گام در لك برداري، تشخيص نوع لكه ميباشد.در قاليشويي ها او‌لين گام در مرحله لكه برداري از فرش تشخيص نوع لكه ميباشد. بعد از تشخيص نوع لكه، كارشناسان با دقت به نوع فرش دستباف يا اين كه ماشيني و همينطور عمر فرش جديد يا اين كه كهنه بودن آن حلال مطلوب لكه را تعيين مي كنند. هويدا ميباشد حلال تعيين گرديده مي بايست بگونه اي باشد كه به الياف فرش جراحت نرساند.هر يك سري قاليشويي ها قابليت و امكان نظافت كردن لكه از روي فرش را دارا‌هستند، ولي سفارش مي‌شود به محض به وجود داخل شدن لكه بر روي فرش اقدامات موردنياز را اعمال دهيد تا بر تاثير مرور مجال لكه بر روي فرش ثبت نگردد. بعضي از اين اقدامات به تفصيل تحت مي‌باشند:هر مورد از لكه ها را كه قابل برداشتن ميباشد، به وسيله قاشق برداريد، محلولي از سركه سپيد، شامپوي فرش و آب ولرم را تهيه و تنظيم كرده و در محل لكه بريزيد.براي مثال لك ها ، نظافت كردن لكه اثاثيه آرايش و پيرايش از فرش ميباشد.پارچه سپيد و تميزي كه به تينر يا اين كه الكل سپيد آغشته گرديده‌استبر روي محل لكه قرار داده و مالش دهيد،محلولي از شامپوي فرش و آب ولرم تنظيم نمائيد.پارچه سپيد و تميزي كه آغشته به محلول شامپوي فرش و آب ولرم است بر روي محل لكه قرار دهيد. محل لكه را طوري مالش دهيد كه مواد لكه زا بطور بدون نقص در محلول حل شوند. با يكپارچه سپيد و كم آب محل لكه را بطور بي نقص مالش دهيد تا اثرات لكه و آب دربردارنده آن بخوبي منزه گرديده و توده خواهد شد.شناسايي لكه ها پيش از لكه برداري از فرشهمان طور كه اشاره شد شناسايي نوع لكه در هنگام لكه برداري از فرش امري الزامي ميباشد. معمولا اشخاص خانه نوع لكه فرش را مي‌دانند. توصيه مي شود هنگام سپردن فرش ها به قاليشويي كارشناسان را از نوع لكه فرش مطلع نمائيد تا بتوانند به داشتن داده ها كافي به شايسته ترين وضعيت ممكن به لكه زدايي به فرش شما بپردازند.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۹:۴۵ توسط:حامد موضوع:

شستشوي موكت در محل


شستشوي موكت در محلبراي فرش هاي چسبيده به زمين شستشو در محل شكل مي‌گيرد مانند شامپو فرش كشيدن فرش ها، موكت را نيز مي اقتدار در محل شست. قاليشويي در مشهد
ولي به شيوه خانگي!
نكته قابل توجه در شستشوي موكت از في مابين بردن لكه ها در آنهاست درين نصيب بايد نوع لكه و برهه زماني فرصت آن را در حيث داشته باشيم.
در حالتي‌كه لكه تازه باشد مي قدرت با تعيين ماده هاي شوينده مطلوب با لكه، زودتر سريعتر و با مجال كمتر، لكه را از در ميان پيروزي در حاليكه براي لكه هاي ديرين خيس نظافت كردن آن طاقت فرسا خيس و هزينه بر خيس ميباشد.
از سرويس ها قاليشويي افرا، شستشوي موكت به زمين چسبيده در منزل شماست كه با تصويب پيشنهاد شما پرسنل قاليشويي در خانه شما حضور پيدا ميكنند و موكت شما‌را به شايسته ترين موقعيت شستشوي مي‌دهد.


در اينجاست كه بايد از اشخاص داراي تخصص قاليشويي امداد گرفت و از سرويس ها شستشوي موكت آن‌ها استعمال كنيم تا مارا از شر لكه هاي كهن شل سازند. در‌حالتي كه موكت به نحوي باشد كه به كف زمين چسبيده باشد، بايستي شستشو را در خانه ايفا داراست. قاليشويي ها معمولا با صادر كردن اشخاص زبده به ياروهمدم دستگاه بخار شوي براي شستشوي موكت كه مشتمل بر كم آب كن نيز است، به راحتي و در سريعترين فرصت، موكت هاي منزل شمارا منزه و پاكيزه مي كنند.

ارزش شستشوي موكت در قاليشوييهمان گونه كه بيان شد شستشوي موكت دو وضعيت شكل مي گيرد:
يكي‌از حالتي كه پرسنل قاليشويي در خانه شما حضور پيدا ميكنند و به نحوه خشكشويي و روشي كه در سوله تماما شستشو مي‌دهند.
در‌اين جالت بها سرويس ها گوناگون ميباشد.
براي شستشوي موكت در محل بها اثبات ميباشد و نرخ مشخصي دارااست.
البته براي شستشوي موكت در سوله ممكن ميباشد نرخ شستشو مختلف باشد چون در سوله طريق شامپو شويي، لكه برداري با مواد متفاوت را داريم كه ممكن ميباشد موكت ها سازه به صلاح روءيت كرد كارشناسان ما يحتاج داشته باشد، كه از اين ارزش ها گوناگون ميباشد اما بها مبنا براي شستشوي آب و پودر (پودرلباسشويي) اثبات ميباشد.
جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد ارزش يا اين كه وارد پيوند ذيل گرديد و يا اين كه با كارشناسان افرا تماس حاصل نماييد.
توصيه مي‌شود پيوند روبرو را براي اخذ ارزش هاي شستشوي موكت ملاحظه كنيد.
ارزش قاليشوييشستشوي خود كار موكت ها در سولهدر شرايطي كه موكت ها به نحوي مي‌باشند كه با چسب به كف چسبيده نشده اند و از كف به راحتي مستقل مي‌شوند.
توصيه ميگردد جهت پاكيزگي بيشتر و پرهيز از بوي ناشي از كم آب شدن موكت ها در محل آن‌ها‌را براي شستشو به قاليشويي بسپاريد تا آنان‌را مانند فرش ها به كارگاه قاليشويي منتقل كنند و طبق اصول شستشو، موكت ها شسته گردند.
شستشوي موكت ها در قاليشويي بصورت اتومات و به وسيله ماشين هاي شستشو جاري ساختن مي گردد و موكت از هر سيرتكامل لكه، آلودگي و باكتري تميز ميگردد.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۷:۵۷ توسط:حامد موضوع:

نحوه پاك كردن لكه چاي از قالي هاي دستباف در قاليشويي


محافظت از فرش دستباف به طبع به محافظت دقيقتري نسبت به فرش ماشيني داراست. به خصوص در هنگام توليد لكه بر روي آن مطلقا بايد با وسواس و علم بيشتري دست به فعاليت شويم. يكي‌از خطراتي كه همواره در هنگام بروز لكه، فرش دستباف را ترساندن مي كند خطر رنگ دهي و قاطي شدن رنگ در آن است. قاليشويي در مشهد
در شرايطي كه در هنگام بروز لكه دمنوش در فرش دستباف رنگ آن پخش و قاطي شد بايد مسلما از سرويس ها قاليشويي ها در اين باره استعمال فرماييد به دليل آنكه قاليشويي ها توسط شيوه خودكار زني اين جراحت را از في مابين مي‌برند. در شرايطي‌كه لكه دمنوش توليد گرديده بر روي فرش دستبافتان جديد باشد مي‌توانيد كمي محلول ماء الشعير بر روي آن بريزيد و آن گاه آن را منزه نمائيد.
نحوه ديگر به كارگيري از محلول شامپو فرش و آب سرد ميباشد كه ولي بايستي اين محلول را آغاز در كناره فرش خويش آزمايش فرمائيد تا مطمئن گرديد كه محلول آسيبي به فرش شما نخواهد زد. نحوه آب سرد و سركه سپيد كه در صدر به آن اشاره گرديده نيز مي‌تواند روشي اثرگذار جهت نظافت كردن لكه دمنوش از روي فرش دستبافتان باشد.


نظافت كردن لكه دمنوش از روي فرش با ماستگاهي با ريختن يه خرده از دمنوش بر روي فرش يا اين كه مبل ارزشمندتان روبرو مي‌شويد و با ساخت و ساز لكه هاي تيره رنگ نگران ميشويد كه چطور لكه به يادماندني نشود!ما به شما يك چاره اضطراري و اثربخش يادگرفتن مي‌دهيم؛ راهكارهايي مانند جوش شيرين و يا اين كه سركه وجود دارااست ولي به كار گيري از ماست سريعترين و شايسته ترين طرز مي‌باشد.در صورتي‌كه لكه دمنوش جديد ساخته شده است آغاز دمنوش سطح فرش را به وسيله حوله هاي كاغذي و يا اين كه پدهاي جاذب از روي فرش گردآوري فرمائيد( اعتنا نمائيد كه حوله را روي فرش نكشيد فقط روي لكه گذارده و به آرامي بفشاريد تا مكان ممكن دمنوش از روي فرش عده خواهد شد)بعد مقداري ماست را روي لكه قرار دهيد و بوسيله يك قاشق آن را روي لكه پهن فرماييد.يك الي دو ساعت شكيبايي فرماييد تا رنگ تيره دمنوش جذب ماست شود.آن گاه با يك قاشق يا اين كه شمشير ماست روي فرش را گردآوري نماييد و با يك دستمال نمدار روي لكه را ماساژ بدهيد.گشوده هم يك ساعت شكيبايي فرماييد تا لكه كم آب خواهد شد با اين نحوه هيچ اثراتي از لكه باقي نمي ماند و هيچوقت به الياف و بافت فرش جراحت نميرسد.
نكات كاربردي در ارتباط با لكه دمنوش باقيمانده روي فرش دستبافهر چقدر كه فرصت بيشتري بگذرد لكه دمنوش مقاومت بيشتري پيدا مي كندگاهي تايم ها افزودن پاره اي نمك روي لكه دمنوش و بعد از آن تميز كردن آنبا دستمال آغشته به آب ولرم مي‌تواند اثر گذار باشداگر فرش دستباف يا اين كه ابريشمي باشددر شكل بروز لكه دمنوش به كارگيري از طريق هاي نام برده ديگر جوابگوي اين نوع فرش ها وجود ندارد.زيرا قابليت پخش شدن سريع رنگ هاي اين قالي ها وجود دارااست.در اينجور مواقع بايستي فرش پر ارزش خودتان را به قاليشويي بسپاريد تا از عهده منزه‌كردن آن برآيد.قاليشويي براي خودداري از تركيب رنگ فرش هاي دستباف از طريق مداد زني به كارگيري مي نمايد.كه صرفا قاليشويي هاي اين مسئوليت را قبول ميكنند كه داده ها كافي داشته باشند.در غير اين شكل پايين توشه مخارج ناشي از زيان ميروند در هر شكل در صورتي‌كه لكه دمنوش باقي‌مانده اثبات و برجسته گرديده عالي ميباشد.كه فرش را با كمترين ريسك زخم رساني به كارشناسان قالي شويي بسپاريد.يكي عمده ترين دلايل آلودگي فرش ها ريختن دمنوش ميباشد.درصورتي كه لكه نو باشد با ريختن پاره اي ماشعير در خانه بر روي سطح لكه مي اقتدار تاثير دمنوش را از در ميان پيروزي در شكل به كارگيري از شامپو فرش و آب سرد مي بايست از شوينده هاي به كار گرفت كه اقتدار تميز كنندگي پاره اي داشته باشند.آغاز كناره كوچكي از فرش را آزمايش فرماييد از ساير عمليات لكه گيري در خانه شيوه ادغام آب سرد و سركه سپيد.هم درصورتي كه كه مقدار آب سه موازي سركه باشد قادر است فيض خير دهد و در پايان فرشهاي دستبافت خويش را زماني كه هنوز تر مي‌باشند معلق نكنيد چون سبب ساز ريزش رنگ ها ميگردد.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۴۸ توسط:حامد موضوع: