مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع مقالات تخصصي قالي و قاليچه

نمايش موارد بر اساس برچسب

تميز كردن فرش و نحوه پاك كردن فرش از مسايل بسيار اساسي هست  قاليشويي در مشهد تعيين نوع لكه در فرش ماشيني از مهم‌ترين جنبه هاي تميزكردن فرش است . اشكال لكه بر روي فرش هاي ماشيني شامل لكه هاي طبيعي ، لكه جوهر معمولي ، لكه هاي سنگين ، لكه هاي چربي ، لكه تنباكو و نيكوتين ، لكه پروتئين ، لكه هاي موم و آدامس و لكه هاي مصنوعي و يا پلاستيك مي‌باشد .براي تميز كردن فرش موردنياز نيست كه از مواد شوينده حاذق و شيميايي و حتي قاليشويي استفاده كرد . هر فرد مي‌تواند بهترين مواد را سواي نياز به مواد شيميايي براي از در ميان انواع لكه هاي فرش تهيه و تنظيم نمايد .براي تصحيح كردن بهترين محلول و پاك كننده مي توان مخلوطي از يك فنجان جوش شيرين، يك فنجان پودر بوراكس ، يك قاشق غذا خوري سبزيجات خشك و يك‌سري قطره روغن ياري گرفت و لكه هاي فرش را از در ميان برد .ادغام سركه سفيد و جوش شيرين نيز از ديگر محلول هاي تميز كننده فرش ماشيني است . اين دو مواد داراي خواص شيميايي متفاوتي از هم ميباشند و تميزي بي نظيري را پيرو دارا هستند . مخلوط سركه با آب گرم بوي نامطبوع و لكه هاي فرش را از ميان برده و فرش را بسيار تميز مي كند .يكي از پر كاربرد ترين محلول ها براي از ميان بردن انواع لكه بر روي فرش ، مخلوط آب ليمو و پراكسيد هيدروژن مي‌باشد . از اين محلول براي از بين بردن لكه ها و ذرات چسبنده سطح فرش استفاده مي شود . جوش شيرين با تركيب نشاسته ذرت و پودر تالك از بهترين تميزكننده هاي لكه فرش محسوب مي شود .مخلوط سركه و امونياك از بهترين روش ها براي تزكيه لكه فرش و بوي بد فرش ميباشد و موادي مانند شكر قهوه اي و پوست ليمو از بهترين منزه كننده هاي خانگي جهت از ميان بردن لكه فرش ميباشند .براي از في مابين بردن لكه هاي طبيعي در فرش هاي ماشيني كه شامل مواد خوراكي و آب ميموه ها مي‌گردد مي توان با به كارگيري از مقداري مواد شستشو مايع و يا سركه سفيد و مخلوطي از آب گرم ، فرش را تميز كرد . لكه هايي چون نوشيدني ها ، جوهرخودكار و ژله از مجموعه لكه هاي آبي‌رنگ برروي فرش مي باشند كه به همين نحوه پاك ميگردند .ماست از بهترين حالال ها براي از در ميان بردن لكه جوهر بر روي فرش ماشيني است . در‌اين‌راه مي توان ماست را بر روي لكه ريخت . بعد از اين كه ماست با جوهر ادغام شد با يك قاشق آن را از روي فرش برداشته و اين فعاليت را چندبار تكرار مي كنيم .لكه هاي قهوه و خون از لكه هاي پردردسر در فرش ماشيني مي باشند كه با آب و مواد شوينده به راحتي تميز نمي شوند . براي از در بين بردن اين لكه ها مي توان از تركيب آب و نوشابه بهره مند شد .لكه هاي چربي فرش ماشيني را مي بايست با به كار گيري از پارچه و اتو از دربين موفقيت . گرماي اتو سبب ساز انتقال چربي به پارچه شده و به‌سرعت از سطح فرش محو ميگردد .بهترين نحوه براي از بين بردن لكه هاي گليسيرين در فرش استفاده كردن از خود گليسيرين هست . درين طريق بايد كمي از گليسيرين را بر روي لكه ريخته و به آرامي آن را تميز كرد . مي بايست دو بار اين كار را ايفا بخشيد و بعد از نيم ساعت محل را شست .


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۷:۲۵ توسط:حامد موضوع:

شستشوي فرش ابريشم

بهتر ميباشد به خيال داشته باشيد قاليشويي در مشهد كه هيچگاه در پي مبل شويي ارزان ارزش نباشيد! از آنجايي كه در صورتي‌كه تيم منتخي شما با تبليغات ارزان بها حيث شمارا جلب نمايد و در غايت عمل بي كيفيتي به شما تحويل دهد، بايستي هزينه مجددي را براي رفع آن بپردازيد و متاسفانه گهگاه اختلال اتفاق افتاده حين شستشوي مبل ارزان به قدري زياد ميباشد كه بايستي به تاءمل خريد مبلي نو باشيد. پس با اين نكته اعتنا داشته باشيد.
استعمال از مواد بي كيفيت جهت شستن مبل در خانهكم آب نكردن بي نقص مبل‌هااز في مابين نبردن لكه مبل به طور بي نقص و ناپاك تاب شدنو …از مفاد مهمي دراين باره مي باشند كه بهتر بود آن‌ها را با شما دربين بگذاريم.
يك‌سري طرز براي لكه بري مبل:گهگاه مبل‌ها نياز به شستشوي اصلي و بي نقص ندارند و صرفا با يكسري ترفند معمولي كه به آن ها اشاره خوا هيم كرد، مي قدرت از شر لكه ها خلاص شد و براي مبل شويي منزل مبادرت كرد!

از ميان بردن لكه مركب: محل متبوع را يه خرده تر فرمائيد و نمك بر روي آن بريزيد و با دستمال و يا اين كه اسفنج آن را تميز فرمائيد. مراقب باشيد كه لكه مركب را متعددي تر نكنيد زيرا پخش مي‌شود!از ميان بردن لكه چربي: لكه چربي از روي مبل با مواد مختلفي قابل تزكيه ميباشد. براي اين­عمل مي­اقتدار از محلول نمك و الكل بهره برد. يكي‌از منش­‌ها براي تزكيه لكه چربي به كارگيري از پودر طفل ميباشد. پودر طفل در صورتي يكسري ساعت روي لكه روغن بماند آن را جذب مي­نمايد. همينطور براي تزكيه لكه روغن پودر جامه­شويي و همينطور مايع پياله­شويي هم اثرگذار ميباشد.از در بين بردن لكه خون: نشاسته و آب را به طور غليظ ادغام نمائيد و بر روي لكه خون بريزيد مدتي هنگامي اذن دهيد تا ماده نام برده كم آب گردد بعد آن را بتراشيد و محل متبوع را با دستمال تميز نماييد.شايسته ترين خط مش براي تزكيه لكه نوشابه از روي مبل: استعمال از نمك ميباشد. پيش از هركاري با يكدست منزه نوشابه ريخته گرديده را بي نقص كم آب نماييد، سپش روي سطح ان نمك بپاشيد، و آن گاه با استعمال از پارچه پاك آن­را منزه نماييد. درصورتي كه همچنان لكه نوشابه از دربين نرفته مي­توانيد از ماده شوينده هم به كارگيري فرمائيد. از آن­جايي كه نوشابه دربردارنده رنگ خوراكي ميباشد در‌صورتي‌كه روي سطح مبل كم آب گردد، تزكيه آن بسيار طاقت فرسا مي­خواهد شد.براي تزكيه لكه چاي: شل­ترين رويه براي لكه بري مبل در خانه به كارگيري از دستمال مرطوب ميباشد. دستمال را آن­قدر روي سطح لكه بكشيد تا لكه به طور كامل منزه گردد. از نمك، سركه و حتي نوشابه هم مي­اقتدار براي تزكيه لكه چاي استفاده نمود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۸:۱۹ توسط:حامد موضوع:

خريد انواع فرش دست دوم و نو

ورني گليمي فرش نما ميباشد قاليشويي در مشهد كه سواي نقشه و به شكل ذهني به وسيله زنان و دختران دشت مغان و عشاير حومة اهر، ارسباران و مشكين شهر ( در استان آذربايجان شرقي ) توليد مي خواهد شد.


توليد ورني عموماً در نقاط قشلاقي اجرا مي گيرد و نقوشي كه بر روي آن نقش مي بندد نشانگر محيط زيست و انعكاس آن در ذهن ها زنان و دختران عشاير ميباشد.


بيشتر نقوش از اشكال حيوانات و وحوش ناحيه تأثير گرفته و نقوش عمدة حيوانات عبارتند از گوزن، آهو، گرگ، سگ گله، بوقلمون، مرغ و خروس، گربه، مار، عقاب، گوسفند، ببر، شتر، روباه، شغال، طاووس و پرنده ها محل كه به طور سادة هندسي بافته مي شوند.


رنگ هاي ورني، زمينه اي لاكي، طوطيا اي، كرم، سفيد، پيازي و آبي پر‌نور با نقوش حيوانات در اواسط و حاشيه اي حداكثر به پهنا 20 سانتي متر در طرفين دارا هستند.


شناخت با نوع هاي متفاوت گليم
گليمچه:نوع ديگري از گليم هاي ايراني ميباشد كه در بيجار و روستاهاي فضا سنندج با استعمال از شيوة بافت و مواد اولية ديگر اشكال گليم تهيه مي خواهد شد.


تفاوت آن با گليم هاي معمولي كوچك بودن آن ميباشد و نقوش آن نيز متنوع خيس از گليم ميباشد در صورتيكه گليم هاي كردستان اكثراً داراي اشكال معمولي و نقوش آن بيشتر به طور خطوط افقي ميباشد در حالي كه گليمچه هاي كردستان غالباً داراي نقوش متنوع مي‌باشند.


در روستاهايي از نصيب هاي ساري نوعي گليمچه با تار پنبه اي و پود پشمي در بعدها 70 × 110 سانتي متر بافته مي گردد در سال هاي اخير متقاضيان زيادي داراست ( گليمچة متكازين ).


زيلو:در اكثر زمان ها بخشها روستايي با نخ پنبه اي بافته مي گردد و بيشتر بعنوان زيرانداز تابستاني آيتم به كارگيري قرار مي گيرد.


در بيشتر نقاط، زيلو با دستگاه هاي بافندگي بافته مي گردد، ولي در بخشها روستايي شهرهاي طهران ، ساوه، كاشان و يزد به شيوة بافت گليم بافته مي گردد.ظاهري زمخت داراست و از نگاه تنوع رنگ و نقش قابل مقايسه با ديگر گونه هاي گليم نيست.


زياد ترين مادة اولية زيلو بافي را نخ پنبه اي تابيده گرديده تشكيل مي دهد و معمولاً 6 تا 8 نخ يك لا در كنار يكديگر قرار مي گيرند و تابيده مي شوند و به مصرف پود مي رسند.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۲:۳۱ توسط:حامد موضوع:

روش تميز كردن فرش

روغني از روي تشكنظافت كردن فرش
۳. مخلوط كردن مواد منزه كننده فرشبه ازاي هر ۱ فنجان آب ¼ واحد اندازه گيري جوش شيرين و سركه را با     قاليشويي در مشهد    يكديگر مخروط نمائيد. مواد را باطن يك بطري اسپري ريخته و جنبش دهيد.از آب گرم استعمال نمائيد. در پاك كردن فرش، آب گرم به جوش شيرين و سركه امداد مي نمايد تا سريعتر حل شوند.يك يا اين كه دو قطره روغن اسانس ليمو براي معطر شدن محلول به آن اضافه نمائيد.اين تركيب براي هر لكه اي مطلوب ميباشد. از لكه شربت و شكلات گرفته تا ديگر لكه ها!۴. كاربرد پراكسيد هيدرون براي لكه گيري و پاك كردن فرشبه مكان آبژاور از پراكسيد هيدروژن به كارگيري نماييد. در‌حالتي كه رنگ فرش شما پر‌نور ميباشد، براي لكه هاي طاقت فرسا خيس و پر‌نور شدن فرش خويش، محلول پراكسيد هيدروژن ۳ درصدي را با مايع شوينده و آب گرم ادغام فرمائيد.آب و پراكسيد هيدروژن را به نسبت متساوي با هم ادغام فرماييد.پراكسيد هيدروژن يك منزه كننده ي توانمند، به خصوص در قبال لكه هاي خون ميباشد.۵. مرحله پايان نظافت كردن فرشمواد را روي لكه اسپري كرده و اذن دهيد ۱۵ دقيقه در به عبارتي شرايط بماند.در صورتي مواد را با دستمال حوله اي مرطوب منزه مي‌كنيد، در كنار آن از يك دستمال كم آب هم استعمال فرمائيد تا فرش بيشتراز حد مرطوب نشود.به محض پاك شدن لكه روي محل مقداري جوش شيرين بريزيد. آنگاه روي فرش را جارو نمائيد!نظافت كردن فرش در منزل
هيچ لكي براي نظافت كردن فرش باقي نمانده ميباشد. ميتوانيد از ادامه ي ضيافت لذت ببريد!
در صورتيكه براي تميز كاري خانه و شستشوي ظروف خاص به امداد احتياج داري ميتوني از نظافتچي هاي پين ورك امداد بگيري ، كافيه روي پيوند پايين كليك كني


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۰۵ توسط:حامد موضوع: